Journal of Transborder Studies-Cuadernos de Estudios Transfronterizos


Hola,

(Versión en español: ver abajo)

Invitation

You receive this letter because you accepted to participate in the Editorial Board of the Journal of Transborder Studies – Research and Practice. You are invited to our first meeting, either personally or through a web conference using Google Hangouts. We are meeting at City College this Friday, April 19, at noon, Building MS, 4rd floor, Room MS 462. Here is the agenda.

Website

Our web coordinator, Fernanda Vega, will present the website home of the Journal

Submissions

So far, we have received seven submissions. We will organize how to peer-review them. Attached are names and abstracts.

Calendar

Having a website journal allows more flexibility than hardcopy publishing. We will organize the calendar of future submissions and the editorial board activities.  We understand that an invitation with only five days in advance is not appropriate; we will avoid it in the future.

Printed publication

Some authors prefer hardcopy than internet publishing. We will see what alternatives we have for that.

Attendance

Please let us know if you will or won´t attend the meeting. If you are planning to attend through Google Hangout, please let me know. Much easy if you have a Gmail account. Your computer would need reliable internet access and working camera, microphone and speakers or headphones. Also, I would like to contact you half an hour is advance to check the system.

Español

Invitación

Te enviamos este correo porque aceptaste participar en el Comité Editorial de Cuadernos de Estudios Transfronterizos- Investigación y Práctica. Te invitamos a nuestra primera reunión, en persona o a través de una video conferencia usando Google Hangout. La reunión será en City College este viernes 19 de abril a medio día, en el Edificio MS, Cuarto Piso, Salón MS 462. Aquí va la agenda.

Página Internet

Nuestra coordinadora de internet, Fernanda Vega, nos presentará la página que albergará los Cuadernos.

Propuestas entregadas

Hasta ahora hemos recibido siete propuestas. Van nombres y resúmenes en archivo anexo. En la reunión organizaremos cómo dictaminar los artículos.  

Calendario

Tener una publicación electronic perimte más flexibilidad que una publicación en papel. Organizaremos el calendario para nuevas entregas y de actividades del Comité Editorial. Entendemos que una invitación con sólo cinco días de notificación no es adecuada; lo evitaremos en el futuro.

Publicación en papel

Hay autores que prefieren un libro que una publicación electrónica. En la reunión veremos qué alternativas hay.

Asistencia

Favor de avisarnos si van a asistir o no. Si están planeando hacerlo a través de

Google Hangout, favor de avisarme. Mucho mejor si tienen una cuenta de Gmail. Se requiere que su computadora tenga buena conexión a internet, cámara, micrófono, y bocinas o audífonos. Si van a usar Google, me gustaría conectarme con ustedes media hora antes de que empiece la reunión.

 

No comments:

Post a Comment